Samenwerkingen

BRANDMANNEN EN OMNYACC GOESDEEN DIGITAAL

In augustus 2015 hebben Glenn Wessels en Jotham Marco de Brandmannen opgericht. Met ruime ervaring in de recruitment was het tijd om hun eigen recruitmentplannen uit te rollen. Met succes! Bedrijven als Royal Schiphol Group en Gemeente Amsterdam weten ze te vinden. De mix van job marketing en employer branding, samen met het feit dat ze zich vooral richten op latent werkzoekenden, maakt dat ze 80% van de vacatures voor hun klanten weten in te vullen. Data is hierbij leidend bij de inzet van hun campagnes. Niet lukraak schieten, maar gericht targetten. Niet alleen het scoringspercentage moet de klant blij maken, ook het recruitmentsysteem, waarbij zij hun reacties van sollicitanten kunnen verzamelen en managen, is daar onderdeel van. Dit is nog maar een deel van de toekomstplannen die de heren hebben.

DIGITAAL WERKT

Omnyacc GoesDeen heeft voor Brandmannen de gehele administratie gedigitaliseerd. Bij een bedrijf dat vol in de data zit is dit zeker een logische stap. Bovendien houden ze zo meer tijd over voor het adviseren en verkopen, hun kracht. Jotham: "Wij hoorden 'het bespaart een hoop tijd' en dat komen we continu tekort. Het klonk ons als muziek in de oren, zeker omdat onze administratie ook steeds verder groeide. Ik vind het een overzichtelijk en fijn systeem. Het geeft mij wel heel duidelijk inzicht in hoe wij er voor staan en ik kan heel snel de betalingen verrichten. Door de tijdsbesparing kan ik nu vooral commercieel bezig zijn. Dat levert uiteindelijk het meeste geld op."

Siem Jan (Deen, accountant en vennoot bij Omnyacc GoesDeen) heeft jullie geholpen met de prognose en opstart. Daarnaast verzorgt Omnyacc jullie jaarrekening en aangifte. Is het bij de start ook meteen het idee geweest om de administratie geheel digitaal te maken of is dit later gekomen?

Dat is later ontstaan. Wouter (onze technische man) nam in het begin ook dat soort zaken voor zijn rekening. Toen werkten we nog met zo'n eenvoudig factuursysteem. Op een gegeven moment is Roelof Schoonheim naar ons toegekomen met het idee om te gaan werken met Basecone en Unit4 Multivers. Dit heeft Wouter opgepakt. Maar toen Wouter het te druk kreeg, heb ik dit op mij genomen.

Wat was jouw eerste ervaring?

Als je ineens alles moet doen is het best veel. Er komt best veel bij kijken. Nu vind ik het wel een heel overzichtelijk en fijn systeem. Het geeft mij wel heel duidelijk inzicht in hoe wij er voor staan, ik kan heel snel de betalingen verrichten en het bespaart mij gewoon veel tijd waardoor ik commercieel bezig kan zijn. Dat levert uiteindelijk het meeste geld op.

Doen jullie de verwerking zelf?

Jullie collega Kelly (Huisman, assistent-accountant bij Omnyacc GoesDeen) zet het voor ons klaar. Vervolgens schiet ik het in naar Basecone. Een dag of twee later kijk ik in Unit 4 Multivers en dan zie ik wat de te betalen bedragen zijn, hoe lang ik nog heb en transporteer en betaal ik alles via ABN.

Onderwijzen jullie samenwerkingspartners om alle facturen digitaal te ontvangen?

Gelukkig leven we in het tijdperk waarin we de meeste facturen al digitaal sturen. Natuurlijk zitten ze er nog tussen, maar het komt bijna niet meer voor. Als het voorkomt bellen we even of ze dit voortaan kunnen mailen. Lukt dit niet, dan maken we er een foto van en wordt het ingelezen.

Samenwerking Omnyacc

Ik heb contact met Roelof (Schoonheim, assistent-accountant bij Omnyacc GoesDeen) voor de jaarrekening en met Jeroen (Oostdam, salarisadviseur bij Omnyacc GoesDeen) voor personeelszaken. Nee, ik heb helemaal geen verbeterpunten. Ik denk dat het voor ons ook wel heel makkelijk is, omdat we boven jullie in het gebouw in Heemstede zitten. Als ik een vraag heb loop ik naar beneden en wordt die vraag ook direct beantwoord. Jullie denken altijd met ons mee. Ik vind het een hele fijne club om mee te werken. Alles wordt uitgezocht en rustig uitgelegd. Ik vind het af en toe namelijk net hogere wiskunde.

LinkedIn

Blijf op de hoogte en volg Omnyacc op LinkedIn

Omnyacc op LinkedIn volgen

Al ruim 2.000 ondernemers gingen je voor

ALTIJD BIJ JOU IN DE BUURT

Als Omnyacc zijn we altijd in de buurt. Grote kans dat je ons zelfs bij jou om de hoek vindt, want wij werken met maar liefst 220 medewerkers vanuit acht kantoren in de regio. Bewust. Wij vinden het fijn als onze klanten ook zonder afspraak makkelijk bij ons binnen kunnen lopen. Onze klanten komen het meest uit de regio. Wel zo fijn! Je praat, toch letterlijk, dezelfde taal. Zit jij met een ondernemerskwestie en zoek je ondersteuning? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Wij durven te stellen dat we op praktisch alle ondernemersvragen antwoord kunnen geven. Zo kun jij maximaal focussen op ondernemen. Tot snel?