Werknemers Login Bel een vestiging zoeken
  • Sinds 1930
  • Eén loket voor uw ondernemerszaken
  • Eerlijke tarifering
  • Certificaat Horizontaal Toezicht

Agendapunt

Workshop 'Alles wat u moet weten voor een goed personeelsbeleid’ Leeuwarden

08 maart 2018

Op donderdag 8 maart 2018 verzorgen wij een workshop met actuele ontwikkelingen en nuttige tips rond HRM, arbeidsrecht, personeelskosten en verzuim. Hoe zorg je voor een optimale personele bezetting voor nu en in de toekomst? Hoe herken je psychische klachten bij een werknemer en wat kan je doen om psychisch verzuim te verminderen of te voorkomen? Wat zijn de verschillen tussen uitzenden en payroll? Hoe zet ik flexibele arbeid slim in? Wat moet ik vastleggen bij verzuim en re-integratie? Hoe kijkt het UWV naar mijn re-integratiedossier?

Wilt u antwoord op deze vragen? Meld u dan snel aan voor deze middag! Tijdens deze middag kunt u deelnemen aan drie workshops.

Op een rij

  • donderdag 8 maart 2018
  • Omnyacc Synergie, Balthasar Bekkerwei 90, te Leeuwarden
  • Programma:
    • 13.00 uur opening door Harold Steunebrink
    • 13.30 uur – 14.15 uur workshop 1
    • 14.30 uur – 15.15 uur workshop 2
    • 15.30 uur – 16.15 uur workshop 3
    • 16.30 uur afsluiting
    • Vanaf 16.45 uur napraten onder het genot van een hapje en drankje

Workshops

Workshop 1: Optimale personele bezetting
Lammigje van der Burg, HRM-adviseur bij Omnyacc
Krapte op de arbeidsmarkt, steeds minder specifiek opgeleide vakmensen en vergrijzing. Door plannen te maken voor het inzetten van werknemers voor nu en in de toekomst is het mogelijk om als werkgever om te gaan met de krapte en vergrijzing. Dit betreft strategische personeelsplanning en is van groot belang om een toekomstbestendig personeelsbestand op te bouwen. Lammigje van der Burg, HRM-adviseur bij Omnyacc, gaat u meer vertellen over strategische personeelsplanning, geeft tips om voorbereid te zijn op de toekomst en beantwoordt tijdens de workshop in ieder geval onderstaande vragen:

  • Wat is strategische personeelsplanning?
  • Hoe stel ik vast welke bezetting onze organisatie in de toekomst nodig heeft om haar doelen te behalen?
  • In hoeverre moeten mijn werknemers zich verder ontwikkelen om hun werk goed en efficiënt te blijven doen?
  • Hoe breng ik de benodigde ontwikkeling van mijn werknemers in kaart?
  • Hoe zet ik mijn werknemers duurzaam in?

Workshop 2: Eerste hulp bij psychische klachten
Kees Glasbergen, Account Director bij PSION
Verzuim als gevolg van psychische klachten komt veel voor. Naast dat het voor de persoon in kwestie heel erg vervelend is, kost het de werkgever enorm veel geld. Psychisch verzuim is vaak ongrijpbaar en onduidelijk voor werkgevers. Maar toch heb je hier als ondernemer veel invloed op. Wil je weten hoe precies? Kom dan naar de workshop waarin Kees Glasbergen onder andere in zal gaan op vragen zoals:

  • Wat zijn nu eigenlijk psychische klachten en hoe herken je ze?
  • Werk; een veroorzaker van verzuim of een middel voor herstel?
  • Wat kan ik als ondernemer zelf doen om psychisch verzuim te verminderen of te voorkomen?

Workshop 3: Flexibele arbeidsrelaties
Marit Mulder, Jurist arbeidsrecht bij Omnyacc
Een Workshop over de 'ins en outs' van de verschillende (flexibele) arbeidsrelaties . Tijdens deze workshop wordt u meegenomen op de gladde piste rondom flexibele arbeidsrelaties. Slim inzetten van personeel met een nul-uren contract, min max contract of overeenkomst van opdracht dan wel een uitzendconstructie. Inhoud workshop:

  • Wat zijn de verschillende soorten flex-contracten?
  • Hoe zet ik mijn personeel slim in?
  • Wat zijn de trends en ontwikkelingen op het gebied van uitzenden en detacheren?
  • Wat zijn de voor- en nadelen van uitzenden?
  • Kan ik mijn eigen uitzendbureau oprichten?

Workshop 4: Werkwijzer Poortwachter, een duidelijke richtlijn voor de aanpak van re-integratie
Janneke de Rijk, Casemanager Consense Arbo Noord
Als werkgever ben je samen met je werknemer verantwoordelijk voor re-integratie. Maar hoe pak je dit aan en wat zijn de verplichtingen vanuit de Wet Verbetering Poortwachter? Het UWV kent duidelijke richtlijnen voor het aanpakken van re-integratie en het opstellen van het re-integratieverslag. Janneke de Rijk zal in ieder geval de volgende vragen behandelen:

  • Wat staat er in de werkwijzer Poortwachter?
  • Wat verwacht het UWV van u als werkgever en werknemer?
  • Wat is de wettelijke context?
  • Hoe is het re-integratiedossier opgebouwd?
  • Hoe kijkt het UWV naar het verzuimdossier en de re-integratie activiteiten?

Wilt u hierbij aanwezig zijn?

Deelname aan deze interactieve middag is kosteloos. Een introducé is van harte welkom en mag ook gratis deelnemen. Er zijn maximaal 40 plekken beschikbaar.

Graag tot dan!

Kies hier 3 workshops:*
 
 
 
 
Bedrijfsnaam*
Naam*
E-mailadres*

Deel online

Volg @Omnyacc op twitter

Laatste nieuws

22 feb

De tarieven van de vennootschapsbelasting gaan de komende jaren fors omlaag, met maar liefst 4%-punt! Wordt de bv daardoor echt aantrekkelijker...

Agendapunten

22 mrt

Op donderdag 22 maart 2018 verzorgen wij een workshop met actuele ontwikkelingen en nuttige tips rond HRM, arbeidsrecht, personeelskosten en...

X

Omnyacc bestaat 25 jaar!

Omnyacc 25 jaar

Het samenwerkingsverband Omnyacc, met 8 vestigingen en 220 specialisten, bestaat 25 jaar! Hoewel enkele vestigingen afzonderlijk al langer bestaan, is het startschot van de samenwerking in oktober 1992 gegeven. Onze naam met het woord Omny, staat voor veelzijdig, is toepasselijker dan ooit. Er zijn in de jaren diverse diensten bijgekomen om u als (potentiële) klant nog beter te helpen. Nieuwsgierig naar:

  • De highlights van 25 jaar Omnyacc
  • Diverse (25) tips om uw voordeel mee te doen
  • Interessante en inspirerende interviews

Nieuwsgierig naar:

  • De highlights van 25 jaar Omnyacc
  • Diverse (25) tips om uw voordeel mee te doen
  • Interessante en inspirerende interviews
Download dan onze special!