Werknemers Login Bel een vestiging zoeken
  • Sinds 1930
  • Eén loket voor uw ondernemerszaken
  • Eerlijke tarifering
  • Certificaat Horizontaal Toezicht

Agendapunt

Workshop 'Alles wat u moet weten voor een goed personeelsbeleid’ GoesDeen

22 maart 2018

Op donderdag 22 maart 2018 verzorgen wij een workshop met actuele ontwikkelingen en nuttige tips rond HRM, arbeidsrecht, personeelskosten en verzuim. Hoe zorg je voor een optimale personele bezetting voor nu en in de toekomst? Hoe herken je psychische klachten bij een werknemer en wat kan je doen om psychisch verzuim te verminderen of te voorkomen? Welke valkuilen zijn er bij het opstellen van een arbeidsovereenkomst? Hoe pas ik de werkkostenregeling toe? Wat moet ik vastleggen bij verzuim en re-integratie? Hoe kijkt het UWV naar mijn re-integratiedossier?

Wilt u antwoord op deze vragen? Meld u dan snel aan voor deze middag! Tijdens deze middag kunt u deelnemen aan drie workshops.

Op een rij

  • donderdag 22 maart 2018
  • Omnyacc GoesDeen, Bollenmarkt 8a te Zwaagdijk
  • Programma:
    • 13.00 uur opening door Siem Jan Deen
    • 13.30 uur – 14.15 uur workshop 1
    • 14.30 uur – 15.15 uur workshop 2
    • 15.30 uur – 16.15 uur workshop 3
    • 16.30 uur afsluiting
    • Vanaf 16.45 uur napraten onder het genot van een hapje en drankje

Workshops

Workshop 1: Optimale personele bezetting
Geertje Hofman, HRM-adviseur bij Omnyacc
Krapte op de arbeidsmarkt, steeds minder specifiek opgeleide vakmensen en vergrijzing. Door plannen te maken voor het inzetten van werknemers voor nu en in de toekomst is het mogelijk om als werkgever om te gaan met de krapte en vergrijzing. Dit betreft strategische personeelsplanning en is van groot belang om een toekomstbestendig personeelsbestand op te bouwen.

Geertje Hofman, HRM-adviseur bij Omnyacc, gaat u meer vertellen over strategische personeelsplanning, geeft tips om voorbereid te zijn op de toekomst en beantwoordt tijdens de workshop in ieder geval onderstaande vragen:

  • Wat is strategische personeelsplanning?
  • Hoe stel ik vast welke bezetting onze organisatie in de toekomst nodig heeft om haar doelen te behalen?
  • In hoeverre moeten mijn werknemers zich verder ontwikkelen om hun werk goed en efficiënt te blijven doen?
  • Hoe breng ik de benodigde ontwikkeling van mijn werknemers in kaart?
  • Hoe zet ik mijn werknemers duurzaam in?

Workshop 2: Eerste hulp bij psychische klachten
Kees Glasbergen, Account Director bij PSION
Verzuim als gevolg van psychische klachten komt veel voor. Naast dat het voor de persoon in kwestie heel erg vervelend is, kost het de werkgever enorm veel geld. Psychisch verzuim is vaak ongrijpbaar en onduidelijk voor werkgevers. Maar toch heb je hier als ondernemer veel invloed op. Wil je weten hoe precies? Kom dan naar de workshop waarin Kees Glasbergen onder andere in zal gaan op vragen zoals:

  • Wat zijn nu eigenlijk psychische klachten en hoe herken je ze?
  • Werk; een veroorzaker van verzuim of een middel voor herstel?
  • Wat kan ik als ondernemer zelf doen om psychisch verzuim te verminderen of te voorkomen?

Workshop 3: Tips fiscaal vriendelijk belonen en valkuilen bij arbeidsovereenkomsten
Raymond Eggink/Jeroen Oostdam, Salarisadviseurs bij Omnyacc
De overeenkomst tussen werkgever en werknemer bestaat in de basis uit arbeid en loon. Toch zijn er meer zaken die afgesproken worden. Maakt u goede afspraken en stelt u als werkgever de arbeidsovereenkomst wel juist op? Het salaris maakt deel uit van de totale personeelskosten en zijn voor ondernemers een grote kostenpost! Er zijn fiscale regelingen die toegepast kunnen worden om deze kosten eventueel te verlagen, maar hoe doe je dit en hoe leg je dit vast? Jeroen en Raymond beantwoorden tijdens de workshop in ieder geval onderstaande vragen:

  • Wat is de werkkostenregeling?
  • Hoe pas ik de werkkostenregeling toe binnen mijn organisatie?
  • Kan ik fiscaal vriendelijk uitruilen?
  • Welke valkuilen zijn er bij het opstellen van een arbeidsovereenkomst?

Workshop 4: Werkwijzer Poortwachter, een duidelijke richtlijn voor de aanpak van re-integratie
Janneke de Rijk, Casemanager Consense Arbo Noord
Als werkgever ben je samen met je werknemer verantwoordelijk voor re-integratie. Maar hoe pak je dit aan en wat zijn de verplichtingen vanuit de Wet Verbetering Poortwachter? Het UWV kent duidelijke richtlijnen voor het aanpakken van re-integratie en het opstellen van het re-integratieverslag. Janneke de Rijk zal in ieder geval de volgende vragen behandelen:

  • Wat is de Wet Verbetering Poortwachter?
  • Wat zijn mijn verplichtingen als werkgever bij verzuim en re-integratie?
  • Hoe stel ik op een juiste manier een re-integratiedossier op?
  • Hoe kijkt het UWV naar het verzuimdossier en de re-integratie activiteiten?

Wilt u hierbij aanwezig zijn?

Deelname aan deze interactieve middag is kosteloos. Een introducé is van harte welkom en mag ook gratis deelnemen. Er zijn maximaal 30 plekken beschikbaar.

Graag tot dan!

Kies hier 3 workshops:*
 
 
 
 
Naam*
Bedrijfsnaam*
E-mailadres*
 

Volg @Omnyacc op twitter

Laatste nieuws

17 jul

Het kabinet wil het ontslag voor werkgevers makkelijker maken en werknemers eerder aan een vast dienstverband helpen. Hiervoor is het...

Agendapunten

20 sep

De preventiemedewerker is de aangewezen persoon binnen uw onderneming om te zorgen voor een veilige en gezonde werkomgeving. Elke onderneming is...

X

Al op de hoogte van de belangrijkste wijzigingen op personeels- en salarisgebied voor 2018?

Download de gratis Lonenspecial en ontdek o.a.:

  • Loonkostenvoordelen (LKV) om dit jaar van te profiteren
  • De nieuwe wet DBA
  • Andere belangrijke wijzigingen vanaf 2018

U krijgt ook maandelijks tips en nieuws die voor u als ondernemer van belang zijn.

 

Download de gratis Lonenspecial en ontdek o.a.:

  • Loonkostenvoordelen (LKV) om dit jaar van te profiteren
  • De nieuwe wet DBA
  • Andere belangrijke wijzigingen vanaf 2018

U krijgt ook maandelijks tips en nieuws die voor u als ondernemer van belang zijn.

 
Akkoord
Wij gebruiken cookies om de ervaring op onze website te verbeteren, statistieken bij te houden en je toegang te geven tot onze social media.
Door gebruik te maken van deze website of door op akkoord te drukken, ga je akkoord met ons cookiebeleid zoals beschreven in ons privacy statement. Je kan cookies ook niet accepteren.